.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بی تقوایی در دفاع از آقای شهردار ممنوع!!
رضا جمشیدی چناری

شمال نیوز- عملکرد آقای شهردار چه خوب باشد و چه بد، نباید باعث شود طرفین ماجرای استیضاح از مدار انصاف خارج گردند و بی تقوایی نمایند!! صد البته انتخاب آقای خلیلی حدود یکسال پیش در طی یک پروسه کاملا دموکراتیک و قانونی انجام پذیرفت و امروز اگر موافقت یا مخالفتی با ایشان صورت میگیرد فقط و فقط بایستی مربوط به عملکرد ایشان در یکسال گذشته باشد نه چیز دیگری!!

اگر موافقت با استیضاح میشود نباید به بهانه های شخصی و یا مسائلی که قانون تکلیف آن را مشخص نموده است باشد! به عنوان مثال تحصیلات حوزوی درجه 2 ایشان به هیچ عنوان نمیتواند دلیلی برای استیضاح آقای خلیلی باشد ولی عدم صداقت در این ارتباط و اعلان عمومی در منظر شهروندان باسواد و باشعور رشتی و پروفسور سمیعی مبنی بر سابقه تحصیل در شهر هانوفر آلمان و یا ادعای داشتن تحصیلات مهندسی عمران در نزد دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت، قطعا ایراد بزرگی میباشد و همچینین عدم پایبندی به مصوبات شورا و بی توجهی به خواسته های قانونی و مشروع شورا میتواند دلایلی قابل توجیه برای استیضاح باشد!
 

در این راستا نباید مطالب طوری منعکس شود که توضیحات ایشان تاثیری در نتیجه استیضاح نخواهد داشت و یا صرف نظر از اینکه ایشان چه جوابی خواهند داد موضوع از قبل خاتمه یافته است!! حقیقت امر آن است که در ارتباط با هر یک از سئوالات مطروحه از آقای شهردار بارها مکاتباتی توسط ریاست شورای وقت صورت گرفت و هشدارهای مکرر داده شد تا تلاش شود آقای شهردار به مصوبات شورا که در قالب بودجه سال 93 منعکس گردیده است توجه واقعی و نه در حرف داشته باشد! حال اگر بزرگواری در مخالفت با استیضاح عامدانه یا جاهلانه فرافکنی نموده و عدم توفیق آقای شهردار در اجرای صحیح کار را به گردن کارگروه مزبور انداخته، به اعتقاد بنده این نوعی "بی تقوایی" میباشد و فقط جایگاه عضو محترم شورا را تضعیف مینماید.
 

همگان میدانند که شورا در قالب کمیسیون ها و کمیته ها و کارگروه ها هیچ گونه قدرت اجرایی ندارد و فقط در زمینه های مختلف سیاست گذاری مینماید تا اجرای کار را برای آقای شهردار تسهیل نماید. بر همگان مبرهن و آشکار است که در شهرداری رشت برخی کارها به شیوه اصولی و آیین نامه ای صورت نمیگیرد و همانطور که در نطق خویش عرض نمودم این بیشتر به دلیل نبود فرهنگ پایبندی به اصول فنی و علمی میباشد هر چند در برخی حوزه ها نبود امکانات مدرن و بروز نیز از عوامل اصلی وجود مشکل میباشد که البته عزم جدی برای تأمین این امکانات خود نوعی پایبندی به اصول فنی و آیین نامه هایی است که گاها قدمت بیشتر از یک قرن داشته و لذا نمیتوان امروز به یکباره از غار کهف در آمده و آن را صرفا مطالبی آکادمیک خواند!!
 

به اعتقاد اینجانب بهتر است نام گیلان و سرزمین گیل را آلوده نساخته و با تکیه بر برخی پایگاه های خبری بی هویت که یک شبه ایجاد شده و فقط 15 مخاطب و شاید خواننده دارند، سعی نکنیم اصول بدوی فنی و قانونی را نشانه بگیریم که اگر این کار جاهلانه باشد نشان از عدم تکامل و اگر عامدانه باشد نشان از بی تقوایی است!!!
 

بایستی توجه داشته باشیم قرار نیست کارگروه نهضت آسفالت، اجرای آسفالت خیابانها و معابر را به عهده بگیرد و یا "آقای پروفسور" برای ما جادو نماید!!! پر واضح است که خروجی این کارگروه در قالب صورتجلسه ای بود که دارای 5 بند میباشد و مهمترین راهکارها را قید نموده است.
 

حال قرار است چه کسی این بندها را اجرا نماید؟ آقای شهردار یا آقای پروفسور؟!! دوستان عزیز آقای شهردار عضو شانزدهم شورا نمیباشد و بر خلاف آنچه بیان نمودند ایشان اصلا در تراز عضویت شورا نیستند بلکه منتخب شورای شهر برای اجرای مصوبات شورا میباشد!! بنابراین به تفاوت اجرا و سیاست گذاری توجه داشته باشیم!!
 

یک موافق نمیتواند هم به اجرای آسفالت در خیابان آزادگان معترض جدی باشد و کلی گرد و خاک کند و هم به عنوان موافق شهردار معتقد باشد که اجرای آسفالت یک پدیده کاتوره ای و یا به اصطلاح همشهریان رشتی "کتره ای" میباشد و میتواند بعضی وقتها خوب و بعضی وقتها بد شود!! موافق محترم نمیتواند بدون اطلاع مدعی باشد که عمر آسفالت های اجرا شده میتواند 3 ماه باشد!! کافی است سری به آیین نامه های معتبر دنیا اعم از FHWA، AASHTO و یا آیین نامه ملی ایران که آن نیز برگرفته از همین آیین نامه ها میباشد بزنید!! ما میتوانیم لایه های روسازی را برای دوره حداقل 5 ساله طراحی نماییم!! اگر غیر از این باشد سنگ روی سنگ بند نمیگردد و میشود همین رشت پر ملال ما که به قول هوشنگ ابتهاج پرنده در آن پر نمیزند!!!
 

بیاییم در زمینه هایی که تخصص نداریم اظهار نظر نکنیم تا مصداق آیه شریفه "بل کذٌبوا بما لم يحيطوا....." نشویم و لااقل در زمینه هایی از آقای شهردار دفاع کنیم که تخصصش را داریم تا شائبه نمایش انگیزه مخالفت با برخی همکاران به بهانه انتقام جویی و یا مقابله به مثل که نماینده محترم مردم قطعا بایستی بری از آن باشد و یا حمایت از آقای شهردار در راستای حفظ منافع شخصی پیش نیاید!!

: دکتر رضا جمشیدی چناری، عضو شورای اسلامی شهر رشت


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.